Tuesday, March 22, 2016

Części siłownika hydraulicznego

Obecnie coraz częściej można dostrzec zastosowanie układów hydraulicznych. Wszystkie wielkie maszyny, które widzisz na swojej codziennej drodze, opierają się na hydraulice. Ta gałąź pomogła zmniejszyć obciążenie innych maszyn. Ciężkie prace, takie jak dźwiganie, kopanie lub kruszenie ogromnych głazów są teraz o wiele łatwiejsze właśnie dzięki zastosowaniu hydrauliki. Siłowniki hydrauliczne lub silniki to jedne z wielu urządzeń mechanicznych używanych w pojazdach technicznych. Maszyny te korzystają z płynów hydraulicznych pod ciśnieniem w celu wytwarzania siły liniowej.

Elementy hydrauliczne cylindrowe

Cylinder lufy: Lufa jest grubą rurą bez podszewki, która będąc wewnętrznie udoskonalona, znajduje się wewnątrz cylindra.
Głowica cylindra: Jest podłączona do lufy za pomocą zamka lub śruby.
Dno cylindra: Lufa i dolna część są ze sobą zespawane w większości cylindrów hydraulicznych. Wiele uszkodzeń wewnątrz lufy jest spowodowane niewłaściwym ich połączeniem. Jednak nowsze wersje mają zakręcane połączenie z denka cylindra do lufy tak więc odbudowa tego urządzenia jest możliwa.
Tłok: Jest on krótki i można go określić jako cylindryczny element metalowy. Wykorzystuje się go do oddzielenia dwóch stron cylindra. Komponent ten zazwyczaj jest kuty z rowkami lub uszczelnieniami metalu, co zapobiega przeciekanie przez niego oleju hydraulicznego do komory po drugiej stronie. Uszczelki mają różne wzory i są przystosowane do indywidualnych wymagań temperatury i ciśnienia w cylindrze.
Tłoczysko: jest chromowanym na zimno kawałkiem stali, który jest przymocowany do tłoka. Ta część pręta łączy siłownik hydrauliczny do części maszyny, która pomaga cylindrowi osiągnąć dane zadanie.
Pręt dławicy: Aby upewnić się, że sprężony olej nie wycieka, głowica cylindra jest wyposażona w uszczelki znane jako pręt dławicy.